Aktiviteter

Museumsforeningen gennemfører ca. et kulturhistorisk arrangement om måneden. Langt de fleste arrangementer er åbne for alle medborgere, men som medlem er der altid en medlemsfordel. Jo flere medlemmer vi er, jo flere fordele og arrangementer kan foreningen tilbyde. Karakteren af de kulturhistoriske arrangementer kan være foredrag, ekskursioner, heldagsudflugter, historiske rejser. Foreningen afholder kursus for museumsfrivillige, for amatørarkæologer, samt om bygnings-restaureringer og vedligeholdelse som eksempler. Kun medlemmernes fantasi for nye aktiviteter sætter grænser for hvad vi kan.

Program 2019 – mere kommer

Februar

Årsmøde fredag den 8. februar  2019 kl. 17.30/18.00 til 23.30 i Viemose forsamlingshus.   Se side 3 i nyhedsbrev nr. 110.

Marts

Generalforsamling tirsdag den 19. marts. Se nærmere her

1. juni åbning af 2 særudstillinger på Møns Museum. Se mere her

I har sikkert hørt eller set om det før – ellers er der noget nu:

Her kan du se programmet for fejringen af Dannebrogs 800 års jubilæum fredag den 14. og lørdag den 15. juni 2019. Fejringen sker i Algade, på Slotstorvet og på ruinterrænet ved Danmarks Borgcenter.

Der kommer fortsat tilføjelser til programmet, og vi tager forbehold for ændringer.

Bemærk, at planen for kronprinseparrets besøg lørdag den 15. juni kl. 16-18 kommer på denne side.

MERE FEJRING AF DANNEBROG…

Hvis du er til teater, så fejrer Sydsjællands Kulturteater faktisk Dannebrogs 800 år med en række forestillinger i Faksinge ved Præstø fredag den 14. juni kl. 19, lørdag den 15. juni kl. 19 og søndag den 16. kl. 14 og 16.

Kort om handlingen: To munke har til opgave at bevise, at kirken – eller rettere gud – står over kongen. Her viser fortællingen om Dannebrog sig at være ideel, og en munter, historisk forestilling udspiller sig.

Entre: 100,- kr.

Læs mere på www.kulturteater.dk

August

29-08-2019 Grillaften på Museumsgården kl 16:30. Tilmelding senest 21-08

Se nyhedsbrev nr 113

08-09 Sensommertur til Nyborg. Tilmelding senest 30-08.

Se nyhedsbrev 113

Stege Sukkerfabriks historie. Onsdag den 18-09. Tilmelding senest 16-09.

Se nyhedsbrev 113